Vårvisa

det är sol och det är spöregn
det är sextongrader varmt och jag hatar att prata om vädret
det var en gång en världsutställning i norrköping
för norrköping är ju minst lika betydelsefull som paris eller london eller vilken världsstad som helst
jag är sugen på att
skriva kryptiska mystiska saker
jag ska aldrig mer skriva något läsbart
bara kanske att jag måste skriva om en stulen dator
för det var ett hårt slag och
sånt måste ibland berättas
men jag vet inte
fast jag vt att jag är en fruktansvärd bloggare

lämna allt och gå din väg

jag vill inte vara
lite sur i huvudet
men alltid kan allting inte låtas bli
man skriver mejl
det är sånt man gör
man facebookar
och facebook är världens bästa uppfinning eller inte

glömmer garderobsdörren öppen
katten lägger sig på mina kläder
och jag får hårtussar i munnen
läser kurslitteratur
läser kurslitteratur
läser kurslitteratur
och sånt som ska vara till arbetet
jag vill sitta i solen på en stol mot en vägg
blunda andas
jag vill vara tillsammans
jag vill inte
diska

det är vår
det är sol det är spöregn
och jag hatar att prata om vädret
mest för att det är trist
jag vill vara intressant och
jag vill vara den som är centrum
jag vill inte låta
andra trampa på mig
men det är ändå skönt ibland
som massage
den sorten med konstigt namn

lämna allt och gå din väg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0