teve

grannarna ser på teve
alltid
det är underbart väder ute jag döra av värmeslag
grannarna ser på teve
jag står vid förstret genom regnblöta glasrutor ser jag
deras storbildsteve
varje matlagningsprogram
varje reseprogram
varje barnprogram
just nu är det ishockey
jag springer fort från fönstret
av rädsla för att någon gång drabbas av sportfåneri
jag sitter vid datorn och skriver
grannarna ser på teve
jag funderar
tänker att det finns kanske inget annat att göra egentligen
det är provocerande mycket tevetittande
kanske är det sorgligt
kanske bara patetiskt
jag vill inte se på teve
men såklart har jag sett alla programmen
för det måste man ju
grannarna ser på teve
jag önskar lite att jag också vågade
bara sitta
men rädslan för att fastna och inte komma bort
som en skosula mot tuggummit
skrämmer mig
sticker sönder mig
grannarna ser på teve

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0