Vampyrerna gör underverk med skoluppsatserna

Mamma läser upp novellerna från nationella provet. Och jag hör på en gång att det är Stephanie Meyer som har skrivit varenda en. Språket, handlingen, känslorna, allting är Twilight.

Men ja, det låter bra. Hur skulle annars en femtonåring veta hur man använder ordet hjärtsnörp?

När jag gick i nian tror jag att det mest var skittexter som skrevs. I och för sig läste jag väl aldrig på riktigt, men lite blir ju alltid uppsnappat. Jag läste en engelskuppsats en gång: "I shot him in the leg - again and again and again". Jo en del skriver forfarande så. Underbart att höra allt wow-språk.

Ibland vill jag skriva så. Eller inte. Bara något äkta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0