Dagbok 090618

Back From the Dead

 

Nu är det över. Det superstora, supersvåra provet för engelskcertifikatet. Nu kan jag andas, leva igen. Hade knappt fattat hur nervös jag var. Igår grät jag, i förrgår grät jag, i förrförrgår grät jag. Jag vet, jag saknar totalt allt vad självförtroende och självkänsla heter. Jag var säker på att allt skulle gå åt helvete. Och dessutom vilade hela min självbild och mitt värde som människa på hur bra det gick på provet.

 

Nu är det över. Har ingen aning om hur det gick. Men nu är det över. Och nu orkar jag inte bry mig längre. Resultatet kommer inte förrän den sista juli, så jag kan slappna av i över en månad. Sen kommer jag bli stel, gråta, svämma, må dåligt eller dö ett tag. Sen kan jag kolla resultatet, och jag kommer definitivt inte hoppa av glädje, utan antagligen gråta ännu mer.

 

Men nu är jag lite glad, fast det är midsommar. Och nu ska jag se på Miss Marple!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0