Dagbok 090615

Sommar i arkivskåpet

 

Första dagen på sommar jobbet. Mina arbetsuppgifter går ut på att sitta framför en dator inställd i arkivskåpet, där ska jag öppna dokument, kopiera siffror och klistra in i ett annat dokument. Och det känns faktiskt riktigt bra. Liksom lagom (även om jag hatar ordet) ansträngande och tankekrävande. Och att sitta där ensam inne i arkivskåpet verkar lagom komplicerat på det sociala planet.

 

Men, hm… Min handledare är en übersöt kille som ser ut att vara knappt över tjugo, med ett utseende som är en blandning av golfande stureplanare och glasögonprydd mattenörd. Är det verkligen en riktig ingenjör det? Hans ben råkade nudda vid mitt några gånger medan vi satt bredvid varandra framför datorn och han skulle visa mig alla databaser och dokument och specifikationer som jag behövde. Men jag överlevde i alla fall, och gjorde nog bara bort mig lite några gånger, till exempel när jag råkade få det att verka som om jag var värsta franska-experten. De andra på avdelningen var typ medelålders nördar.

 

Och, jag fick en penna. Det här kan inte bli annat än bra.

 

Nej, nu kopplar jag ifrån världen. Måste plugga, plugga, plugga. Engelskan får mig att må illa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0