Dagbok 090614

Proffsfotograf nu!

 

Har försökt förstå mig på kameran idag. Fullt av knappar överallt, och jag som är så teknisk. Fick bara lite panik. Tänkte läsa instruktionsboken men orkade inte. Körde på trial and error. Det gick så där. Hade nog en föreställning om att det bara var att trycka på avtryckaren så skulle det bli värsta coola bilden. Det blev det inte.

 

På framsidan av bruksanvisningen stod det ”Vi rekommenderar att du tar några provbilder för att lära känna kameran innan du börjar ta viktiga bilder”. Vem bryr sig om det? Inte jag i alla fall. Jag satte igång med att fota bilder som jag tänkte använda för att illustrera en novell. Hm… Min nya idé är att rita illustrationen. Och ta en fotograferingskurs. Fast i och för sig är kurser och instruktionsböcker för mesar. Jag vill att det ska gå fort, fort, fort. Jag vill ha vernissage för min nya fotoutställning imorgon. Vad då tålamod? Det ordet har jag aldrig hört.

 

De andra som satt på kaféet såg lite fundersamma ut när jag sprang runt och försökte organisera min förvirrade mamma och min oentusiastiska bror till att hjälpa mig fixa Bilden med stort B. Jag drack till och med lite äckligt kaffelatte för att få med skummet på Bilden. Men ja, det får nog bli en teckning ändå.

 

Oerhört nöjd med mitt engelskpluggande idag. Och pärlplattandet, gjorde en jättefin pärlplatta med Hello Kitty.

 

En riktigt bra dag med andra ord.

 

Snart ska jag och mamma till parken för att friskisas och svettas. Då ska jag hoppa runt med alla hurtiga tanter. Hoppas det är med någon som tjoar. Friskis & Svettis känns nästan lite som en sekt. En sekt som tillber hälsosamt skuttande. Amen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0