Dagbok 090613

Amigurumi

 

Jag har hittat världens sötaste peppningsfigurer. Amigurumi. Små virkade japanska figurer. Hur söta som helst. Köpte en bok om hur de ska virkas idag för presentkortet jag fick i torsdags. Det var Linnéa som pratade om dem och jag blev verkligen kär när jag såg boken. Nu ska jag börja virka såna. Men jag måste hitta allt garn och alla virknålar som försvann någonstans när vi röjde på vinden.

 

Jag vill bli en sån som sprider glädje omkring mig. Just nu känns det mest som om jag deppar ner alla. Och jag vill inte vara deppig, och framförallt vill jag inte att andra ska vara deppiga. Ibland känns det som om jag vill förbjuda alla andra att må dåligt, att deppighet och andra hemska sjukdomar ska vara mitt privilegium, bara för mig, så att jag åtminstone kan få vara bäst på att må dåligt. Fast jag hör ju hur patetiskt det låter.

 

Något som man blir glad av är Miss Marple. Åh… Älska engelska pusseldeckare! Typ mysiga byar med mysiga mördare och en stor herrgård och jättefina gammaldags kläder. Såg på teveserien som gick häromdan men som jag inte fick titta på då så jag såg avsnittet igår. Det var fel skådespelerska i rollen som Miss Marple, så det var inte riktigt lika bra som vanligt, men nästan.

 

Gick på stan med mamma idag. Mysigt. Var helt osminkad. Kom på att jag ju ser ut som om jag har röda hund när jag inte täcker finnarna lite för sent. Men det var lugnt, mötte ingen jag kände, och de andra slipper ju se mig igen. Annars brukar jag ha något över finnarna men inget mer, orkar aldrig sminka mig, fast ibland skulle det vara roligt, om man gjorde det på riktigt för då blir det nästan konst.

 

Idag är jag optimist!

 

Gjorde bort mig i telefon igår. Ringde två gånger – telefonsvarare. Ringde en tredje gång och han svarade, lät precis som telefonsvararen, och jag frågar om det är han på riktigt eller om det är telefonsvararen, hur dum får man vara?

 

Känner mig som en idiot som inte lärt mig kameran än, men någon gång ska jag bli proffsfotograf, typ imorgon kanske.

 

Jag vill virka kakor. Och idag har jag gjort pärlplattor. Och vikt servetter, nejlikan, min nya favorit. Älska pyssel! Har faktiskt sommarlovskänsla, på något konstigt sätt. Lite ångest, lite glädje. Lite stress, lite ta det lugnt.

 

Tänkte vara lite glad. Ha det bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0