Dagbok 090605

Gråtpromenad

 

Gråtpromenad. Bryt-ihop-promenad. Går på vägen och snyftar lite. Ett kvävt skrik. Gnyr. Tjuter. Orkar inte mer.

 

Panik för allt jag inte gjort. Panik för allt jag gjort. Ångrar att jag inte hjälpte till med städningen igår. Ångrar att jag inte följde med ut. Ångrar att jag var med i tisdags kväll. Ångrar att jag inte engagerat mig tidigare. Ångrar att jag inte varit mer anti. Ångrar att jag inte varit mer hjälpsam. Ångrar att jag inte gjort mer. Ångrar att jag sagt för mycket. Ångrar att jag sagt för lite. Ångrar att jag ljugit ibland. Ångrar det jag gjorde i lågstadiet. Ångrar hela jävla livet. Ångrar att jag inte dog då. Ångrar att jag någonsin föddes.

 

Aldrig bra nog.

 

Dåligt samvete för att jag säger nej. För att jag inte säger nej. För att jag gör för lite. För att jag gör för mycket. För att jag gör fel. För att jag är egoistisk. För att jag alltid sviker någon. För att jag inte kan slå knut på mig själv hur mycket jag än försöker. För att jag alltid är på fel plats på fel tid.

 

Aldrig bra nog.

 

Skulle vilja kunna något. Hjälpa någon. Göra något. Älska någon. Hata någon. Känna något. Annat än gråt.

 

Tänker ibland på min begravning. Om jag skulle dö nu, vad skulle sägas på min begravning? Vågar inte tänka.

 

Aldrig bra nog.

 

Det är något som inte stämmer för varför klarar jag det inte? Varför blir det bara fel när jag försöker? Varför kan jag inte? Varför orkar jag inte? Vart har det tagit vägen? Önskar, önskar. Något mer. Något över huvud taget. Ett ord, eller nåt.

 

Aldrig bra nog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0