Dagbok 090527

Misslyckas

 

Jag klarar inte av det här. Alla misslyckanden. Hur kan jag vara så dålig på allt? Jag klarar inte av att göra något som jag vill. Jag är värdelös.

 

Hade jag inte lovat mig själv att jag aldrig mer skulle tänka så? Det funkade i typ en och en halv dag. Värdelös på det med alltså.

 

Rent förnuftsmässigt så kan jag förstå att jag är lite bra. Jag fick alla rätt på högskolematten. Valarie säger att om hon kunde ge mig MVG++++ så skulle jag få det i både engelska och religion. Severine säger att jag alltid ligger en nivå över alla andra i franskan.

 

Men det är just det, jag är bara lite bra när jag presterar något, när andra säger att jag är duktig eller när jag lyckas bättre än någon annan. Jag vet, dålig självkänsla. Jag vet, idiotiskt att inte göra något åt det. Jag vet, jag borde inte tänka så här. Jag vet, det är patetiskt att hålla på och resonera fram och tillbaka såhär. Jag vet, jag skulle kunna ägna mig åt något mycket vettigare. Jag vet, jag slösar massor av tid på att klanka ned på mig själv. Jag vet, jag vet, jag vet. Men säg det till mig när jag ligger där på sängen och gråter och bara inte kan förstå hur jag kan vara så fruktansvärt värdelös.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0