Dagbok 090519

Värsta kändisbilen

 

För ungefär ett år sedan köpte pappa en ny bil (inget ovanligt, han gör det ooofta). Det är en mörkblå Triumph Vitesse, en cab. Jag kommer nog att få åka i den på studenten, även om pappa på allvar verkade tycka att studenten var en bra förevändning för att köpa en gammal Rolls Royce. Nåväl, bilen köptes av en ganska förvirrad, mycket stressad man som egentligen inte ville bli av med bilen, men sålde den efter en skilsmässa. Mamma, som läser mycket tidskrifter och magasin, upptäcker efter en tid att mannen som sålt bilen är grundare till klädföretaget Odd Molly (som föresten har en del fina kläder, bara alldeles för dyrt för min smak, snåla Anna köper bara kläder om det är gratis, annars syr hon dem själv, dessutom är det ett bra företag eftersom de inte använder sig av modeller som retuscherats till stickor (det vet jag eftersom jag intervjuat en man som brukar retuschera deras bilder)). I helgen läste mamma en ny tidning och upptäcker att frun som Vitessens exägare skiljde sig från var Victoria Tolstoj, känd jazzsångerska (som saknar luktsinne, enligt reportaget). Är det inte lite coolt? Vår bil!

 

Ibland måste man vara ytlig. Annars skulle jag drabbas av syrebrist så djupt nere vid botten som jag brukar simma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0