Dagbok 090514

Anna träffar kändisar

 

Igår träffade jag Grynet. Eller det var inte Grynet utan Elin Ek. Jag var på en föreläsning med henne. Helt sjukt bra! Efteråt kände jag mig helt glad. Elin (nu säger jag Elin, för jag har faktiskt kramat henne) sa att hennes motto var att alltid försöka ha lite roligare. Som när man dammsuger. Då kan man ha skorna med superhöga stillettklackar som man aldrig kan ha annars. Jag tror att jag ska börja ha på mig mina rosa prinssesstofflor med svandun på när jag diskar.

 

Sen träffade jag Frances också på föreläsningen. Åh, så glad jag blev. Det var så länge sen och jag blir verkligen glad av att träffa henne. Kram på en gång. Och så är hon så bra att prata med. När hon säger att det kommer lösa sig så tror jag faktiskt att det kommer att göra det. Det känns så skönt.

 

Jag kände mig nästan inte ensam alls på föreläsningen. Först kände jag Alva och Madeleine, sen Sofie, sen kom Frances och Marie och jag blev jätteglad, sen Linnéa, och så såg jag Lovisa också och vågade prata lite. Det var en bra kväll.

 

Nu har jag träffat ganska många kändisar, typ tre. Bara den här våren. Först Jonas Hassen Khemiri, min skrivaridol, vars böcker får mig att gå på högvarv, bli alldeles yr, tappa kontrollen och bara vara. Sen Kitty Jutbrink, som boostade mitt självförtroende till max genom att säga att hon tyckte att jag inte verkade vara tyst och tråkig. Och nu Grynet, som verkligen fick mig att skratta. Lite coolt. Ger mig mersmak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0