Dagbok 090503

Modigt

 

Gissa vad jag har gjort idag? Jag har varit på audition. Lyssna på ordet. Säg det långsamt. Låt varje stavelse smälta på tungan. Audition. Smaka på kombinationen Anna och Audition. Det skär sig lite, men blir nog en spännande blandning. Som sött och salt.

 

Jag, som har halvt utvecklad social fobi. Som har svårt för att prata med mina vänner. Som är blyg och inte vågar ta kontakt. Helt plötsligt blev tysta Anna alldeles crazy och fick för sig att hon ville bli musikalartist. Det stod i annonsen att man inte behövde varken sång- eller dansvana, det kändes ganska tryggt. Visst, jag dansar och jag älskar det, och sjunga är ju helt fantastiskt. Men både dansen och sången kan nog beskrivas med orden ”hellre än bra”.

 

Så jag tog mod till mig, tog på mig mina färgstarkaste kläder (tänkte att då syns jag i alla fall och då kommer de ihåg hur jag ser ut, det är nog bra, lite var det nog för att ingjuta mod i mig själv också) och åkte in till stan. Jag förstår inte hur jag vågade utsätta mig för risken att misslyckas, risken att inte känna mig tillräckligt bra, tillräckligt begåvad, duktig, talangfull, lyckad. Men jag gjorde det i alla fall.

 

Jag darrade och jag kan inte påstå att jag var någon ny Celine Dion på scenen. Men jag vågade och jag är lite stolt över mig själv. Nu är det bara att vänta på domen. Men egentligen gör det inget om det inte gick bra. Det var ju ändå första gången och mina förhoppningar håller sig nere vid fotknölarna. Och jag är åtminstone en erfarenhet rikare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0