Dagbok 090422

Skulle vilja

 

Skulle vilja säga något smart. Vet inte vad. Inga tankar. Bara tomt. Är det livet? Ska det vara så?

 

Skulle vilja vara glad. Lite grann. Ibland. Bara sådär. Inte riktigt veta varför. Bara vara. Bara finnas.

 

Skulle vilja vara en vän. Någons vän. Någon som behöver mig. Någon som vill behövas av mig.

 

Skulle vilja vara vanligt. Helt vanligt ovanlig. Unik. Jag vet. Det är jag. Eller inte.

 

Skulle vilja synas. Bli sedd. Av någon. Vet inte vem. Ingen roll att spela. Jag vill. Jag vill.

 

Skulle vilja vara någon. Någon. Du vet. Någon. En människa. Med skugga, lukt och allt. Och så.

 

Skulle vilja. Vilja vara. Bara vara. Vara. Vara jag. Jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0