Dagbok 090414

Tillbaka

 

Tillbaka i skolan. I vanliga fall brukar jag längta till skolan på lov och helger. Brukar bli rastlös och orolig. Ledighetsångest. Det känns som om jag vill göra massor, men jag orkar inte. Det händer inget roligt. Jag längtar efter någon att prata med. Någon som sprättar sönder min ensamhet. I skolan kan man alltid kallprata lite om plugget och suck och stön, nu är det snart slut. Hemma blir det bara tyst.

 

Det gör så ont att tänka att jag är ensam. Det gör så ont att tänka att jag sitter här och skriver för att jag inte har någon att dela stunden med. Det gör så ont att tänka att mina toppbetyg kanske orsakats av lit för mycket ensamhet.

 

Men nu kändes det faktiskt inte alls roligt att komma tillbaka till skolan. Jo, lite kanske, till ljudet av andra människor. Men just nu är allt bara stress, stress, stress. Jag vill vara sjuk. När jag blir stressad stänger jag in mig i mig själv och blir ännu tystare än vanligt. Önskar att jag kunde slappna av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0