Dagbok 090408

Bra saker

 

-         Solsken (märks ännu mer när det är frånvarande)

-         Te (jag blir kissnödig, men det är det värt. Världen godaste te är marsipante från Lübeck, men det är slut nu.)

-         Utflykter (jag längtar efter en utflykt. Vet inte riktigt vart. Någonstans där man kan dricka te.)

-         En fin vattenkokare

-         En symaskin

-         Mina skönaste mjukisbyxor från Dansstudion

-         Tuschpennor i många färger

-         Glada människor (det kallas energigivare, såna människor som man blir alldeles glad av att se, som inspirerar och peppar och får en att må bra)

-         Franska (världens vackraste språk. Jag längtar till Frankrike så att jag får prata igen, även om jag inte är så duktig)

-         Okomplicerade saker (sånt som inte ställer massa krav på att man måste ändra på sig. Jag vill vara jag och jag vill duga. Och jag tycker inte om krångliga datorer som säger att jag måste uppdatera program för det tar så lång tid)

-         Söta katter (särskilt Molly och Cissi – världens sötaste (och tjockaste))

-         Schema fullproppat av roliga saker (tyvärr händer det alltför sällan, men jag gillar när man inte måste hitta på saker själv, inte för mycket i alla fall, då kommer rastlösheten)

-         Checklistor (min personliga favorit)

-         Musik (I love Jens Lekman, jag försvinner till en annan värld)

-         Fina mail (jag älskar att titta i mailboxen och se röda små flaggor på olästa mail om roliga saker)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0